דילוג לתוכן

שיר של יום - זיקה לעם ולארץ

זרקור מוזיקלי

  • בשיר יש פעלים רבים היוצרים אווירת עשייה ויצירה.
  • התלמידים יכינו רשימה של כל הפעלים המופיעים בשיר.
  • האם ניתן לנחש את אופי השיר על פי הפעלים הרבים? כיצד יישמע הלחן?
  • ביצוע יצירה: "אוסטינטו של פעלים". כל תלמיד בוחר את אחד הפעלים המופיעים בשיר או צמד פעלים, מוסיף לו תנועה וחוזר עליו מספר פעמים חזרה עיקשת- אוסטינטו ריתמי. על מנת ליצור יצירה שלמה בוחרים מנצח ובכל פעם מצטרף תלמיד נוסף תוך כדי דיבור ותנועה. ניתן לשנות את המהירות ואת העוצמה על פי תנועות המנצח.
  • התייחסות לאופי השיר (שיר לכת- מרש) והשמעת כמה מרשים. מה המכנה המשותף לכולם?
  • דיון: האם הלחן מתאים למילות השיר? הסבר מדוע.
  • האזנה לכמה ביצועים של השיר: האם הם מתאימים לאווירה העולה מן המילים? השוואת ביצועים.
  • מילות השיר משדרות נחישות, אחריות, יוזמה, עשייה והתחדשות. התלמידים ינסו לאלתר בשירה, בנגינה, בציור, בתנועה ובכל דרך אחרת חלק מהשיר או את כולו.

הרחבה

  • התלמידים ינסו "לשכתב" את השיר ולהתאימו לתקופתנו מבחינת האווירה, הלך הרוח והתרבות בארץ.
  • התלמידים ייצרו כרזה המשקפת את הגשמת התקוות בשיר אז - בעת כתיבתו - והיום.
  • התלמידים "יתרגמו" את השיר לשפה עכשווית בלי לשנות את תוכנו. 
  • התלמידים יכתבו איגרת מחורזת למחברי השיר שבה הם מעדכנים אותם כיצד מתגשמות תקוותיהם שנים לאחר כתיבת השיר.
  • התלמידים יתנסו בכתיבת שיר המתאים למדינת ישראל היום - ברוח השיר "שיר בוקר".
חזרה

סימנייה