זרקור מוזיקלי
- בשיר יש פעלים רבים היוצרים אווירת עשייה ויצירה.
- התלמידים יכינו רשימה של כל הפעלים המופיעים בשיר.
- האם ניתן לנחש את אופי השיר על פי הפעלים הרבים? כיצד יישמע הלחן?
- ביצוע יצירה: "אוסטינטו של פעלים". כל תלמיד בוחר את אחד הפעלים המופיעים בשיר או צמד פעלים, מוסיף לו תנועה וחוזר עליו מספר פעמים חזרה עיקשת- אוסטינטו ריתמי. על מנת ליצור יצירה שלמה בוחרים מנצח ובכל פעם מצטרף תלמיד נוסף תוך כדי דיבור ותנועה. ניתן לשנות את המהירות ואת העוצמה על פי תנועות המנצח.
- התייחסות לאופי השיר (שיר לכת- מרש) והשמעת כמה מרשים. מה המכנה המשותף לכולם?
- דיון: האם הלחן מתאים למילות השיר? הסבר מדוע.
- האזנה לכמה ביצועים של השיר: האם הם מתאימים לאווירה העולה מן המילים? השוואת ביצועים.
- מילות השיר משדרות נחישות, אחריות, יוזמה, עשייה והתחדשות. התלמידים ינסו לאלתר בשירה, בנגינה, בציור, בתנועה ובכל דרך אחרת חלק מהשיר או את כולו.
הרחבה
- התלמידים ינסו "לשכתב" את השיר ולהתאימו לתקופתנו מבחינת האווירה, הלך הרוח והתרבות בארץ.
- התלמידים ייצרו כרזה המשקפת את הגשמת התקוות בשיר אז - בעת כתיבתו - והיום.
- התלמידים "יתרגמו" את השיר לשפה עכשווית בלי לשנות את תוכנו.
- התלמידים יכתבו איגרת מחורזת למחברי השיר שבה הם מעדכנים אותם כיצד מתגשמות תקוותיהם שנים לאחר כתיבת השיר.
- התלמידים יתנסו בכתיבת שיר המתאים למדינת ישראל היום - ברוח השיר "שיר בוקר".