דילוג לתוכן

שיר של יום - ואהבת לרעך כמוך

זרקור מוזיקלי

  • השיר נקרא "שוים", אולם הוא מלא ניגודים. כיצד הניגודים בטקסט באים לידי ביטוי בלחן?
  • במנגינת הבית המלחין אינו מגיע לטוניקה (צליל הבית). מדוע?
  • התלמידים יביעו בשירה , בנגינה ובתנועה "ניגודים שמתקרבים".
  • המנעד בשיר רחב מאוד. היכן יש שימוש בצלילים נמוכים והיכן בגבוהים?
  • היכן בשיר נשמע הצליל הגבוה ביותר? מדוע?
  • התלמידים יתנסו בכתיבת בתים נוספים לשיר , תוך שמירה על חריזה, תבנית ומשקל.
  • השיר פותח בקפיצה של קוורטה זכה בעלייה - זהו קפיצה הגורמת בדרך כלל לתחושה של תרועה, התעוררות, קריאה להאזנה, ריגוש.
  • התלמידים יאזינו לשירים נוספים הפותחים בקפיצה של קוורטה כלפי מעלה:

מחר- נעמי שמר
שיר בוקר (בהרים כבר השמש מלהטת) – אלתרמן וסמבורסקי
מרש צה"ל  - יואב תלמי
זמר הפלוגות – אלתרמן וסמבורסקי
הכניסיני תחת כנפך – ביאליק, איינשטיין וגבריאלוב

מדוע בחר המלחין במרווח זה?

חזרה

סימנייה