זרקור מוזיקלי
- השיר נקרא "שוים", אולם הוא מלא ניגודים. כיצד הניגודים בטקסט באים לידי ביטוי בלחן?
- במנגינת הבית המלחין אינו מגיע לטוניקה (צליל הבית). מדוע?
- התלמידים יביעו בשירה , בנגינה ובתנועה "ניגודים שמתקרבים".
- המנעד בשיר רחב מאוד. היכן יש שימוש בצלילים נמוכים והיכן בגבוהים?
- היכן בשיר נשמע הצליל הגבוה ביותר? מדוע?
- התלמידים יתנסו בכתיבת בתים נוספים לשיר , תוך שמירה על חריזה, תבנית ומשקל.
- השיר פותח בקפיצה של קוורטה זכה בעלייה - זהו קפיצה הגורמת בדרך כלל לתחושה של תרועה, התעוררות, קריאה להאזנה, ריגוש.
- התלמידים יאזינו לשירים נוספים הפותחים בקפיצה של קוורטה כלפי מעלה:
מחר- נעמי שמר
שיר בוקר (בהרים כבר השמש מלהטת) – אלתרמן וסמבורסקי
מרש צה"ל - יואב תלמי
זמר הפלוגות – אלתרמן וסמבורסקי
הכניסיני תחת כנפך – ביאליק, איינשטיין וגבריאלוב
מדוע בחר המלחין במרווח זה?