דילוג לתוכן

שיר של יום - ואהבת לרעך כמוך

זרקור מוזיקלי

  • התלמידים יאזינו  לשיר בביצוע יהודית רביץ ויעמדו על ההבדלים בלחן בין הבית לפזמון.
  • כיצד הניגודים בשיר תורמים לעיצוב הרעיון הכללי בשיר?
  • מהן המילים שהמלחינה בוחרת להבליט באמצעות המנגינה? מדוע?
  • רצ'יטטיב- פירושו שירה בסגנון דיבורי ומדוקלם. היכן בשיר המלחינה בוחרת להשתמש בסגנון זה ומדוע?
  • התלמידים יכתבו בתים נוספים לשיר, תוך שמירה על חריזה, תבנית ומשקל. התלמידים ינסו לשיר אותם.
  • התלמידים יגיבו בהרמת יד/אצבע צרדה/מחיאת כפיים בכל פעם שהם שומעים הפסקה בתחילת פסוק מוזיקלי. איזו הרגשה יוצרות ההפסקות המרובות בתחילת הפסוקים?

סימנייה