דילוג לתוכן

שיר של יום - ואהבת לרעך כמוך

זרקור מוזיקלי

  • התלמידים יאזינו לשיר בביצועו של מאיר בנאי ויתארו את השינויים שחלים בשיר (עליהם להתייחס לתזמור, לאינטונציה, לעוצמה).
  • איזו מילה בחר המלחין להבליט? מדוע הוא בחר במילה זו דווקא וכיצד הוא מבליט אותה?
  • במנגינת הבית התנועה המלודית היא ברובה בירידה ולעומת זאת בפזמון יש תחושה של טיפוס ועלייה מתמדת. האם הלחן משרת את הטקסט?
  • התלמידים יאזינו לשיר "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" (לחן עממי). מה אופיו של השיר? התלמידים ישוו בין תחושת ה"יחד" ב"שירו של שפשף" ובין תחושת היחד בשיר "הנה מה טוב ומה נעים".

 

סימנייה